lördag 17 april 2010

lördagsmiddag hos föräldrarna

nyss hemkommen efter middag hos föräldrarna. mamma bjöd på en underbart god fiskgratäng med torskfilé, spenat och räkor tillsammans med pressad potatis. min favorit! mamma är verkligen duktig på att laga mat. jag önskar jag kan ärva hennes kunskaper i köket, men först och främst behöver jag skaffa mig en ugn. ser framemot att flytta i höst i och med studier. jag har helt ställt in mig på att få en studentlägenhet, det ska bara bli så! :)
har också lämnat tillbaka hunden idag. lite tomt ska jag erkänna att det är nu utan henne, men samtidigt skönt att inte behöver gå ut med henne flera gånger dagligen. känner att det har tärt mer på mina krafter än jag trott, och inte heller har det varit särskilt bra för mina tvångsiga tankar om motion. det är svårt att hålla isär vad som är ätstörda tankar och vad som är "friskt tänk" i förhållande till promenerandet. klart är iaf att det blir lite lättare nu när jag bara har mig själv att ta hänsyn till och utgå ifrån. då kan anorexin inte finna några argument för att ta en extra promenad för hundens skull...
tidig kväll för mig även idag. är ändå ingenting bra på tv på helgen, så varför sitta uppe och glo på nåt jag ändå inte är intresserad av? tycker att utbudet av tv-program på helgen är näst intill värdelöst. bara olika frågesporter, talangtävlingar eller kassa underhållningsprogram. och visas det, mot förmodan, nån bra film så börjar den inte förrän vid elva (dvs sovdags för mig...).
i-land problem så det bara sjunger om det.

2 kommentarer:

  1. söndagsdokumentären på svt 2 och kalla fakta finner iaf jag intressant, men i övrigt håller jag med om att helgen utbud av tv-program är undermåligt :)

    hoppas att allt är bra med dig denna söndag!? ha det fint. kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Det blir säkert lika gott med vanlig spagetti =) Jag köpte annars icas färska tagliatelle, den var ganska billig 12 kr tror jag. Hoppas du gillar maträtten =)
    Vad jag förstår har du också en ätstörning? Har du bestämt dig för att bli frisk så du orkar börja plugga till hösten? Hoppas det! Kramar

    SvaraRadera