fredag 2 april 2010

toppar och dalar

när jag inte mår bra, då kommer inte orden. då tar det emot så att sätta sig ner och försöka formulera några vettig meningar. det är som att alla ord stockar sig. det är bara en enda känsloröra inombords.
jag har lars winnerbäcks låt jag får liksom ingen ordning på mitt liv ringandes i huvudet. det är så jag känner det. har återigen hamnat i en svacka, humörmässigt. en dipp ner i mörkret, om än inte ner till botten. då tappar jag orken, lusten och framtidstron. håglösheten lägger sig över mig som en tjock dimma. jag famlar i blindo. hittar inte ut. hittar ingen lösning. blir fast i mitt tillstånd. kan inte planera eller se framåt.

att sluta kämpa, och istället slappna av
ger livet vingar och själen ro

jag försöker acceptera att det är just så här livet är i stort, det går upp och ner för alla människor oavsett hur ens liv ser ut och vad man tampas med för bekymmer. acceptera att jag inte är på topp, men att det går över.

även detta är övergående

tills dess försöker jag fokusera på de, om än så små, positiva ljusglimtar, jag kan finna i tillvaron. som att solen visade sig idag, att jag fick ett sms från syster jag inte hört av på länge och att jag sett vårens första tussilago.
det räcker.

5 kommentarer:

  1. Du är så klok.....tänkvärt och sant.

    Glad påsk på dig. Kram kram!

    SvaraRadera
  2. En drös med varma tankar till dig Johanna!
    Ett klokt och tänkvärt inlägg, du har storheter inom dig. Våga öppna upp och visa ditt sprudlande jag! (:

    Ha en riktigt fin påsk och ta hand om dig!
    kram

    SvaraRadera
  3. Hej! det var ett tag sen, hur är allt?

    det hette Aptit Stockholm och låg vid lindhagen (t-bana stadshagen) och det var verkligen ett jätte bra ställe, det vart liksom inte bara en middag där man sitter ner och snackar, utan man fick liksom vara delaktig i hela processen, plus att de vi var i alla åldrar, från 5 - 85, och det funkade för alla, så det är något jag verkligen kan rekomendera :)

    hoppas långfredag varit bra! KRAM

    SvaraRadera
  4. hej johanna!
    hoppas att du har fått ha en underbar påskafton!? :)

    du får ha en fortsatt bra helg! kramar

    SvaraRadera
  5. Vad jag känner igen mig. Håller med om att det är väldigt svårt att sätta ord på tankarna vissa gånger, när det är för mycket med allt, på något vis. Men det får vara så ibland. Antar att det är så för de flesta.

    Men du gör helt rätt som fokuserar på de små, fina sakerna. Det hjälper! Många kramar och glad påsk!

    SvaraRadera