söndag 25 april 2010

nu är vinterpälsen väck

nu har jag skalat av mig vinterpälsen och gjort mig redo för sommarsäsongen i bara ben! bleka, javisst, men åtminstone inte lika håriga som tidigare. kanske att man vågar sig på att sola benen på baksidan i fortsättningen, även fast det går förbi några grannar då och då ;p finns det någon skönare känsla än att få krypa ner i en nybäddad säng med slätrakade ben som är så lena som de bara kan bli? jo, nog finns det det, men i min lilla inskränkta värld är det ett uppskattat tillstånd som inte förekommer alltför ofta. tycker att det är dötrist att raka benen, och tid tar det dessutom om man har så håriga ben som jag! tack och lov att jag passade på att låna mammas epilator idag när jag var på middag hos dem. det är nästan ett måste när hela vinterns behåring ska avlägsnas på en gång. annars hade jag väl slitit ut tre-fyra stycken rakblad...
helgen har gått fruktansvärt segt, så jag är, som så ofta, glad när söndagskvällen är här och en ny vecka står för dörren. inte för att jag har så mycket inplanerat veckan som kommer heller. vet inte alls vad jag ska göra på sista april t ex, men det är inte en dag jag har firat de senaste åren. är man, som jag, inte så intresserad av att gå ut och festa eller supa sig full, ja då finns det inte så många alternativ mer än att bojkotta "firandet". att stå ute och titta på nån brasa och frysa är heller inget hit, då det knappast finns nåt värre tillstånd än att just frysa. är välkommen att "fira" med föräldrarna och ett par vänner till dem, men det lockar inte heller så värst. jag får se vad jag gör. den dagen den sorgen. det är några dagar tills dess som tur är.
så ensam som jag har känt mig i helgen gör att jag blir medveten om att jag aktivt måste bli mer utåtriktad och boka in saker. träffa människor, helt enkelt. endast umgänge med andra kan råda bot på min ensamhet och isolering. egentligen är det inte själva aktiviteten i sig som är det viktiga, utan just sällskapet. därför ser jag framemot att träffa en kompis för sushimiddag på onsdag, och eventuellt en fikadejt på söndag.
vi är inte gjorda för att gå ensamma genom livet.

2 kommentarer:

  1. sv:
    Ååh, förlåt att jag var så sen med att svara på din kommentar~!

    Du har nog rätt...
    som sagt, man skall inte jämföra sig med andra människor~! :)

    Vad snällt sagt om mitt hjärta... <3

    kramar <3

    SvaraRadera
  2. Massa varma tankar och kramar till Dig Johanna!
    Ha en riktigt fin onsdag!

    Ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera