söndag 31 oktober 2010

sköna söndag

började söndagsmorgonen i sängen med ett avsnitt av "ensam mamma söker". kan inte minnas sist jag tillät mig att stanna kvar och ligga och dra mig i sängen istället för att omedelbart stiga upp när jag vaknar. att bara "lata" mig är lite tabu för mig, något som ger mig oerhört dåligt samvete såvida det inte sker på kvällstid och jag har varit produktiv tidigare på dagen. man hör hur andra människor spenderar sina söndagar med att göra "ingenting", ligga länge och mysa i sängen, kanske se en film för att sen beställa hämtmat framemot eftermiddagen. det är något helt främmande för mig, men onekligen låter det rätt skönt. dock kan jag bara inte se mig framför mig i det scenariot. jag skulle verkligen må dåligt av att tillbringa min söndag på det sättet. visst är vi alla olika, men lite av varje egenskap tror jag vi mår bäst utav. jag behöver helt klart föra in lite mer av orden layed back i min vokabulär. det är ok att inte vara effektiv hela tiden. framför allt är det ok att slappa och ta det lugnt utan att ha behövt göra sig förtjänt av det först. därför behöver jag inte ha dåligt samvete för min start på denna söndag. tvärtom, var det faktiskt rätt skönt att ligga kvar under täcket och småle åt spirande kärlek på tv. vädret uppmuntrar heller inte till att gå ut, då det småduggar och är gråare än gråast. riktigt trist. kollade vädersajten som säger att det ska klarna upp frampå dagen, så då blir det en shoppingtur till ikea med H. behöver inhandla glasburkar att förvara min surkål (som är under tillverkning) i. om jag nu lyckas bättre med den än med mitt surdegsexperiment...

2 kommentarer:

  1. Jag har verkligen haft en riktig toppenvecka och tankat massvis med må-bra-energi! :)

    Och det låter som du haft en riktigt bra söndag, iaf inledningsvis! Vad härligt! Väntar faktiskt med spänning nu på dagens avsnitt ensam mamma söker. Det är så sött! :)
    Vad spännande med surkål, det älskar ju jag, så kanske det är någonting att pröva sig på att göra!?

    Ha en riktigt fin vecka och ge järnet!
    Puss!

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig söndag, hoppas du får fler sådana!

    Kram och fortsätt slåss mot alla måsten!

    SvaraRadera