fredag 26 november 2010

adventstid

vart tar veckorna vägen? det var ju nyss helg, men så är det redan fredag igen. det känns lite olustigt att tiden går så fort. jag hinner inte med. tiden nu från första advent fram till själva julafton är en tid jag gillar. alla förberedelser inför julen med marknader, pyssel, pynt, julmusik och bakning. och tid att umgås tillsammans med nära och kära. december kommer att gå lika fort som hösten har gjort. jag vill krama ur det mesta möjliga av den här tiden, suga åt mig av stämningen. har nu gjort i ordning ljusstaken till på söndag då första ljuset ska brinna. inhandlat glögg och nejlikor att sätta i apelsiner. doftar jul. ser framemot helgen och kvalitetstid tillsammans med helena då vi ska härja i köket med allehanda julbak, gå på julmarknad och adventskonsert. 


slutet på kursen börjar närma sig. vi slutar redan den 17 december då vi startade kursen tidigare än alla andra. jag kommer alltså att ha ett fyra veckors långt jullov. galet! många skulle säkert tycka att det var höjden av lycka. jag är inte lika jublande glad. det faktum att ha hela fyra veckor ledigt stressar mig mer och mer. jag har ingen aning om vad jag ska göra av dem. att vara kvar här i uppsala över jul och nyår, med undantag för juldagarna som jag firar hemma hos föräldrarna, är ingen hit då de flesta kompisarna åker hem på lovet och det blir lite döläge här. jag kan heller inte bo hos föräldrarna hela ledigheten, och i nynäs finns inte särskilt mycket att göra för den delen. jag skulle gärna vilja åka bort någonstans, få lite miljöombyte och hitta på något roligt när jag ändå är ledig. det behöver inte vara långt eller dyrt, bara göra någonting. aktivera mig. jag vet med mig hur dåligt jag mår av att bara gå hemma och dra och inte ha något att ta mig för. jag måste försöka lägga upp en strategi hur jag ska ta mig igenom dessa veckor. tål att funderas på, en sak i taget. nu är jag här och nu.

bra blir det alltid (köpte vacker ram idag)
 

2 kommentarer:

  1. Ja just ja! Då kanske du kan läsa min obegripliga bok också OCH lära mig allt sen.

    Bra blir det alltid <3

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du får en riktigt fin 1:a advent vännen!
    Jag är alltid öppen för att ses en sväng över "jullovet" men har full förståelse för om du inte känner att du vill/orkar.
    Vad blir det för plugg till våren?
    Stor kram!

    SvaraRadera