onsdag 24 november 2010

mittwoch

inget roligt väder att vara ute i idag. därför sörjde jag inte alltför mycket när jag efter lunchrasten skulle cykla tillbaka till eftermiddagsföreläsning och fick sms på vägen ut genom dörren att den var flyttad till morgondagen. ställde in cykeln i förrådet och gick och ägnade eftermiddagen åt att tvätta och plöja kurslitteratur, med vinden vinandes utanför fönstret. snö är väl ok, men det är värre med blåsten. snö i kombination med blåst är alltså ingen bra kombo. får se om det går att ta sig fram på cykeln imorrn bitti eller om det blir till att traska till skolan. jag har iaf tur som bor nära.
hann med en sväng in på kvarterets second hand butik tidigare idag, där jag fyndade glöggmuggar och en adventsljusstake. här ska pyntas inför advent! återstår att fixa mossa, lite pynt att ha i den och så självaste glöggen förstås. ser framemot helgen som går i julens tema, med bak och julmarknad. kanske blir det en adventsgudstjänst eller julkonsert också. på första advent går startskottet för julmusiken hemma hos mig. korridorgrannen tjuvstartade förra helgen, men det var i tidigaste laget.
sitter här med magknip som jag inte vet hur jag ska bli av med, och inte vet vad den kommer av. dumma mage. ska nog förflytta mig till sängen och horisontalläge, och kanske ge bönderna på tv4 en andra chans. finns inte så mkt annat att välja på på tv, och jag behöver nåt "lättsmält".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar