fredag 19 november 2010

varmt på fötterna

tillbringar fredagskvällen hemma i eget sällskap. rätt skönt efter en hektisk vecka. sitter här med inpackning i håret, kaffekopp och choklad. tända ljus och virkning i knäet. ska försöka bli klar med mina tofflor nu så att jag kan slänga raggsockorna jag lufsar runt i med stora hål på hälarna. fattar inte hur det kommer sig att jag nöter tofflor i sån rasande takt. jag rör ju mig bara i dem tre meter fram och tillbaka mellan mitt rum och köket, och så toan emellanåt :) inte många steg, men tydligen tillräckligt för att göra hål på dem. eftersom det är lite dragit i den här gamla kåken är sockor eller tofflor på fötterna ett måste den här årstiden. fick ett par duntofflor av mamsen som är mina fötters bästavänner, men duntofflor är inte gjorda för att gå omkring i.
skulle egentligen ha fått besök av faster med man, och farmor imorrn. tyvärr säger väderleken att det ska bli busväder med mera snö, så troligtvis blir det framskjutet till ett annat tillfälle. plan b är lördagsfika med två fina tjejer istället. verkar som att man kurar bäst inomhus imorgon, då allra bäst på ett fik med gott sällskap!
varför ska det alltid vara så uselt tablå på tv på fredagskvällarna?? ingenting att titta på som är värd att kalla underhållning. ska se om internetuppkopplingen är hyfsat snabb så jag kan se nåt på svt play istället. funkar inte kvällstid i vanliga fall då nätet är så upptaget, men en fredagskväll är väl de flesta normala människor ute och roar sig på ett eller annat sätt istället för att sitta hemma framför datorn.
imorgon är en annan dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar