lördag 20 november 2010

en blank lördag

fördelen med att vara vaken tidigt är att man hinner med mycket på dagarna. klockan är bara tolv men jag har redan hunnit med att plugga några timmar och varit och handlat. så vad ska jag hitta på resten av denna lördag?
det planerade besöket av släkten blev inställt då snövädret satte stopp för att ge sig ut i trafiken. plan b var att fika med en vän, som tyvärr ligger hemma och kurerar sin förkylning. suddar i kalendern. tomt. känner mig lite ensam. kommer att bli en lång och tung helg om jag inte tar mig för någonting. det blir inte alltid som man tänkt sig, men man får försöka göra något bra av det som är.
jag tar en timme i taget. lägger undan skolarbete för idag, jag har trots allt varit rätt produktiv på morgontimmarna. det är då jag kan koncentrera mig som bäst. blir det uppehåll i snöandet promenerar jag nog ner på stan efter lunch i jakt efter en dörrstopp. snöret, som nu är nödlösningen, håller inte så länge till...
så här med facit i hand inser jag att jag ju hade kunnat åka hem till föräldrarna i helgen, nu när det inte blir något besök och jag fått ganska mycket pluggande gjort redan. men det skulle bli så hade jag inte vetat tidigare. blir nog inte att jag har möjlighet att åka till dem innan jul, för kommande helger är mer uppbokade och intensifieras då slutet på kursen närmar sig. saknar vovven, och min familj betyder mycket för mig. relationer är egentligen det viktigaste här i livet. det gör mig ledsen att se hur resultatet av min destruktiva livsstil har påverkat det området. jag kan bara hoppas på att det är möjligt och jobba hårt för att bygga upp nya, och reparera befintliga relationer.

1 kommentar:

  1. Du bygger upp nya relationer och reparerar. Det är precis vad du gör just nu. Och kom ihåg, låt var sak ta sin tid. Allt kan inte bli bra på en gång, och vissa saker löser sig av sig självt. Utan att man behöver göra ngt eller tänka så mkt på det.

    Ta hand om dig!

    SvaraRadera