tisdag 9 november 2010

snöyra

som förutspått så kom vintern idag, med besked. det är vitt vitt vitt ute, både på marken och i luften. skottade fram en översnöad cykel efter en heldag i föreläsningssalen och stretade hemåt i snöyran. jag är glad att jag inte bor längre bort från campus än 1 km. det räcker gott och väl till i detta väder! visst är det vackert och mysigt med snö, när det är strålande solsken och snön ligger på marken istället för att yra omkring i snöstorm. nej, nu blir det till att tillbringa resten av kvällen inomhus och försöka få något vettigt gjort.
min bristande motivation och studielust visar sig dock ganska tydligt när jag hamnar här istället... men bara för att det känns motigt, tungt och trögt så kan man inte stanna upp för det. livet måste levas i alla fall. studierna måste fullföljas. jag måste fortsätta äta. jag måste fortsätta sova. jag måste fortsätta leva i livet, istället för vid sidan av det. hur tufft och jobbigt det än kan kännas. för det gör det nu, känns tungt. men som jag skrev i tidigare inlägg är detta något som många upplever, och tar sig igenom. år efter år. den mörka kalla årstiden är ett återkommande fenomen. bara att acceptera och försöka anpassa sig till. finna sina strategier för att hantera. det är bara tre veckor till första advent. ett "delmål" att se till i första hand. längre tidsperspektiv än så behöver jag inte ha i nuläget. det är fullt tillräckligt.
kanske dags för lite plugg nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar