måndag 8 november 2010

allt ljus på

så var det måndag igen. helgen har känts lång, delvis beroende på att jag haft några slappa dagar efter att ha gjort klart ännu ett delmoment i kursen. skönt att ha haft en helg då jag verkligen kunnat känna mig ledig, utan några måste, borden eller skolrelaterade saker som hänger över mig. nu är det dock slut på "semestern" och vi startade idag upp med sista etappen i kursen. nya böcker att införskaffa, nya moment att att sätta sig in i. samtidigt börjar det dra ihop sig inför projektmässan och vi behöver verkligen lägga på ett kol i vår grupp efter att ha försummat projektet förra veckan till förmån för våra uppsatser.
håglösheten och likgiltligheten har dragit in över mig. jag vet att jag inte är ensam om att gå ner i en grå dimma den här tiden på året. många påverkas av mörkret och upplever denna tid som en av de tyngre. man tappar lust, ork och glädje. så även jag. ingenting känns särskilt kul. ingenting berör mig särskilt mycket. jag känner mig onåbar på ett sätt. levandes innesluten i en tjock gummihinna som inte ens ljudet tar sig igenom. försöker glädja mig åt små saker i tillvaron, som dagens solstrålar reflekterandes i frostklädda löv.
senare ikväll väntar en promenad genom "allt ljus på uppsala" med en vän. jag har hämtat upp termobrallorna från förrådet. det var -7 grader imorse och lär inte bli många grader varmare än så ikväll. imorrn ska det bli vinter enligt väderexperterna. ja, det är trots allt november. bara att gilla läget.
nu är middagens färdig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar