torsdag 11 november 2010

kvällsföreläsningar och projektarbete

hem en kort sväng för att fylla på energiförrådet innan jag sätter mig på cykeln tillbaka till skolan för dagens kvällsföreläsning. gillar inte kvällsföreläsningar, jag är som minst mottaglig för ny information och kunskap den tiden på dygnet. passar mig inte alls att vi har övervägande sådana slutet av kursen, 2-3 st per vecka. jag är en utpräglad morgonmänniska som fungerar allra bäst på förmiddagen. dagen blir dessutom så lång, när föreläsningen inte ligger förrän på kvällen. jag mår bättre av att ha schemalagda aktiviteter på dagtid istället för att inte fastna i mina egna tankar och ältande. gillar iaf att vi har projektarbetet som löper parallellt just nu, och då jobbar tillsammans med det rätt stor del av den fria tiden. jag behöver en bra mix av ensamtid och umgänge med andra. när jag är tillsammans med andra kan jag koppla bort mig själv och mina problem för en stund, på gott och ont. det är å ena sidan rätt skönt att slippa tänka och känna allt det svåra, men det leder mig inte heller framåt att skjuta problemen åt sidan och låtsas att de inte finns. för det gör de, finns i allra högsta grad. istället slår de tillbaka på mig med full kraft när jag stiger innan för dörren hemma. när jag sitter på mitt rum under lampans sken. när jag stannar upp och reflekterar över livet. mitt liv.
och det är då ångesten är obarmhärtig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar