söndag 14 februari 2010

hjärtedag

en gång är ingen gång, två gånger är... ja, iaf en gång mer! :) idag har jag med andra ord intagit årets andra semla. jag älskar dessa bakelser, då det är mammas hemmagjorda med riktig grädde och äkta mandelmassa. jag är så glad och lite stolt över mig själv att jag i år verkligen kan tillåta mig att äta och njuta av dem, den korta period det är säsong. förra året var det big no no för allt vad fikabröd heter, och året dessförinnan kan jag inte minnas att jag heller åt någon. mer än med ögonen vill säga...

os har dragit igång och jag ser framemot några spännande kvällar med skidåkning på programmet. ska inte hoppas på för mkt, men visst har vi chans på medalj i ett antal grenar och distanser. främst håller jag på helena jonsson, som verkar vara en härlig tjej. tror att det är jaktstart på tisdag, och hoppas att tävlingen går i hyfsad svensk tid och inte alltför sent. det är synd när os går i en helt annan tidszon än vår.

till sist önskar jag alla en glad alla hjärtans dag!







2 kommentarer:

  1. jag hoppas att du också har haft en bra dag och jag hoppa satt du får sova gott i natt samt att den kommande veckan blir en bra vecka för din del :)

    jo, pizzan var mkt god :)
    ta hand om dig! Bamsekramar

    SvaraRadera
  2. Tack söta Johanna!
    Härligt med hemlagad semla. Ett par av mina vänner och jag ska faktiskt baka det här hemma hos mig nu på tisdag när det är fettisdagen! Ska bli jättemysigt och det är ju verkligen så, hemlagat är helt klart godast!

    Ta hand om dig och hoppas du får en riktig kanonvecka!
    Varma tankar och kramar

    SvaraRadera