torsdag 25 februari 2010

redo för våren

jag har gjort allt för att välkomna våren idag:
bytt överdrag på soffan, hängt upp nya ljusa gardiner, tvättat mattor, bytt dukar och ställt en bukett tulpaner på soffbordet. ja, nu är jag redo för våren. fattas bara att tvätta fönstren, vilket visar sig tydligt dessa dagar då solen skiner in genom dem. men det får bli ett senare projekt. kanske i helgen om andan faller på.
meterologerna har spått plusgrader och snöblandat regn imorgon och på lördag, och stämmer det kommer en del av snön förhoppningsvis att smälta. det är dags att den börjar göra det nu, så kanske den är helt borta till påsk åtminstone!
skönt att den här veckan snart är över, för den har inte burit med sig mycket positivt för min del. flera missöden, på samma gång fyra inställda planer som jag sett framemot, gråt&ångest och allmänt nedstämd. det enda jag kan komma på som varit ett glädjeämne är att solen har visat sig och jag stod ute emot husväggen och njöt en stund av solskenet.
nej, jag vill helst lägga denna vecka bakom mig och ta nya tag. ny vecka, nya förutsättningar och utmaningar.

ingen inspiration att skriva alls idag, inte ens i min dagbok.
jag vill bara gå och lägga mig. soffan får duga så länge med tjejernas skidstafett på tvn.

2 kommentarer:

  1. Jag har alltid sagt att jag varit morgonmänniska jag med.. men tydligen kan även gamla hundar lära sig sitta. ^^ Nej, jag får faktiskt lov att erkänna att jag nog höll mig vaken så pass länge för att jag i ett svagt ögonblick valde att knapra i mig två av min kompis koffeintabletter. Han påstod att han ofta åt dem och att två var helt normalt. Jag tänkte däremot inte på att han är en riktig Kaffemoster, van med koffein och dessutom betydligt mycket större än mig. Jag som aldrig varken dricker kaffe eller cola. Om de gjorde mig speciellt mycket piggare under nattens matcher, det är jag tveksam till. Visserligen lyckades jag hålla mig vaken, men speciellt pigg kände jag mig då inte... vad de däremot gjorde, var att hålla mig så pass vaken att sömn var en hel omöjlighet. Lade mig på sängen och försökte verkligen sova, den korta stunder jag hade lucka mellan alla göromål, meen, sömnen lyste med sin frånvaro. Inte förrän i natt runt 12 började den "vanliga" sömnigheten visa sig.. galet och antagligen inte det minsta bra för vare sig kropp eller huvud.. men i natt har jag däremot sovit som en prinsessa. (: Ingenting att rekommendera däremot, men det är ju av de mindre bra erfarenheterna man lär sig allra mest. ;)

    Ja, pannkakor är faktiskt riktigt mumsigt! Men Nja, mindre bra ursäkt att påstå att det inte funkar att göra till sig själv. Visst, det är betydligt trevligare att äta pannkakor tillsammans med någon, men det är det ju faktiskt med den mesta maten... pannkakor går däremot ypperligt att spara i kylen och det är snarare bara värt att göra en stor sats, så man har fler än en gång. Så, nu vet du vad du kan göra för mat här i veckan. (:

    Helgen bjuder egentligen inte på så väldigt mycket spännande. Ikväll har jag och ett par kompisar bokat bord på en sport´s bar här i närheten och ska kolla hockey, käka lite mat och bara umgås och ha det trevligt. (: (Mycket Os nu, men sport är ju så roligt! Tur att jag har vänner med samma intresse. Ibland är det väldigt praktiskt att gå en träningslinje.) I morgon ska jag vara min sista gång i receptionen på Friskis, jag har nämligen sagt upp min delaktighet där nu, eftersom jag börjat träna på samma gym som ligger i anslutning till Spa´t där jag masserar. Imorn blir alltså ett pr timmar på Friskis, ska skola in en av mina kompisar som kommer att ta över min post.. men annars är dagen oplanerad. Ska försöka få till lite plugg iaf, det har blivit väldigt dåligt med den biten nu de senaste dagarna. Mest ska jag nog ta det lugnt och bara ha det bra. (:

    Kompisbesök låter jättetrevligt! Hoppas ni får det riktigt kanonbra! Har ni något speciellt inplanerat?

    Ta hand om dig och lägg grunden för en riktigt bra vecka!
    kram

    SvaraRadera
  2. Mycket möjligt har jag en liknande kalender som dig, ja. (: En från Burde. Gillar de små tänkvärdheter som dyker upp varje vecka, bra med lite peppning allt emellanåt.. (:

    Ha en fin lördag!
    kram

    SvaraRadera