torsdag 11 februari 2010

inre motstånd

jag har ingen lust. inte till att läsa en bok. inte till att ta fram min virkning. inte till att göra läxan från psykologen. inte till att maila syrran. inte till att se på tv, då det inte är något bra program. jag vet inte vad jag vill. jag vill ingenting just nu.
jag känner mig tom.
jo, jag vill gå och lägga mig. det är det jag ser framemot nu, men än är det för tidigt för att jag ska kunna sova en hel natt om jag somnar redan. alltså måste jag sysselsätta mig med något ett tag till.
vad ska man göra, när man inte vill göra någonting?
trotsa motståndet, och ta sig för någonting ändå. genom handling kan man förändra en känsla. det är bara det där första steget, att komma igång, som är så motigt.

nej, nu tar jag fram min sjal och fortsätter att virka på den så den blir klar någon gång. punkt.

1 kommentar:

  1. Det vill bara bråka med mig idag när jag ska skriva..
    skrev nyss ett riktigt maraton svar, men det vill sig liksom inte att få iväg det.
    Kanske du kunde ge mig din mail, så slänger jag iväg det på det viset.
    Min är iaf sonja.kidron@gmail.com

    Ta hand om dig!
    kram

    Ps. Du har ingen bra bok att läsa? Det kan få tiden att bara skutta iväg.. ^^

    SvaraRadera